پرورش کبوتران گوشتی

اموزش مشاوره خرید و فروش کبوتر گوشتی و گوشت کبوتر
http://help.blog.ir/1390/5/16/template-codes#tag_follow_box

پرورش کبوتران گوشتی

اموزش مشاوره خرید و فروش کبوتر گوشتی و گوشت کبوتر

پرورش کبوتران گوشتی

درمان کبوتر بی نطفه

پنجشنبه, ۷ دی ۱۳۹۶، ۰۲:۲۰ ب.ظ

1. بالا رفتن سن کبوتر های نر

در این موارد نرهایی که پا به سن میگذارند ونطفه اشان ضعیف میشه باید با داروهایی از قبیل ویتامین ها و قرص های ژله ایی ویتامین E تقویت کرد تا بازدهی این مورد از نرها بالاتر رفته ،البته آفتاب و آبتنی برای اینگونه نرها خیلی مفید میباشد.

 2. جفت خوردن دو کبوتر نر

جلوگیری از جفت خوردن دو عدد نر باهم وجلوگیری ازجفت خوردن نر با ماده ای که از تخم رفته وبرای تخم گذاشتن مشکل دارد.

در این موارد به علت زیاد جفت گیری کردن کبوتر،به طور شدیدنطفه نر ضعیف شده وباعث عقیم شدن و فرسوده شدن زود هنگام نر میشود .


  3 .تولک ویا دوران پر ریزی که باعث ضعیف شدن نطفه در نر شده

در این موارد اقداماتی که میشه انجام داد نرها را تقویت کرده وجفت بیندازیم ویا اینکه نر وماده را جدا کرده وبا تغذیه ای با طبع سرد از قبیل جو وعدس باعث شویم تا دوران پر ریزی را زودتر گذرانده وبعد از گذراندن دوران پر ریزی نر وماده راتقویت کرده و نر وماده راجفت بندازیم.که این مورد باعث بازدهی بهتر میشود.


4:بیماری کبوتر

کبوتر هایی که به علت عفونت وامراض دیگر و دیر انجام دادن اقدامات جهت درمان یا صحیح انجام ندادن درمان باعث تضعیف شدن نطفه در نر شده

در این موارد باید بیماری را به طور صحیح تشخیص داده وجهت معالجه اقدام کردوبعد از سپری کردن دوران درمان ،کبوتر بیمار را تقویت کرده وجفت بیندازیم


5:جفت نخوردن صحیح نر با ماده

در این موارد که بیشتر برای کبوترهای شامپیون ،مورهد ،بخارا،چتری آمریکایی،بادکنکی اتفاق میفتد باید با روش صحیح پرهای پا یال و کاکل را به طور صحیح اصلاح کرد وجفت انداخت در ضمن این کبوترها اگر در محیط آزاد باشند راحتر اقدام به جفت گیری میکنند 


6:واکسیناسیون اشتباه

دراین مواردکه واکسیناسیون به صورت اشتباه داخل گوشت انجام میشه ویااینکه دز تزریقی زیرپوست بیشترحد مجاز باشه باعث تب کردن کبوتر وهمچنین بی حالی کبوتر میشه که این امر باعث ضعف نر در جفت گیری میشه .به همین علت باید واکسیناسیون 10الی 15 روز قبل از جفت انداختن به طور صحیح انجام داده شود.

7: ندادن جیره مناسب به کبوتر

کبوترها اکثر جهت تامین نیاز بدن.احتیاج به کلیه جیره های غذایی دارند که در نرها عدس ریز.قره ماش وشاهدونه جهت مست کردن کبوتر نر وتقویت نطفه تا اندازه ای موثر می باشد پس دوستان سعی کنند جهت مستی کبوتر نر شاهدونه رو به مقدار کم داخل جیره کبوتر ها قرار داده تا نرهای شاداب تر داشته باشند


استفاده از مخلوط خلر یا سنگنک ذرت سفید گاودانه شاهدانه و برنج قهوه ای جهت تقویت نرهای پیر مریض و از نطفه رفته که این مخلوط رو با کلی تحقیق جمع اوری کردم.

فقط در استفاده از خلر یا سنگدانه زیاده روی نشود چون باعث نفخ میشود.در ترکیب بالا گاودانه و شاهدانه که معروف هست برای تقویت پرنده خلر یک دانه سرشار از پروتیین و بسیار مقوی هست ذرت سفید هم سرشار از مواد معدنی و سدیم پتاسیم منگنز و...

برنج قهوه ای هم سرشار از سلنیوم هست که برای همه موجودات مخصوصا کبوتر مورد نیاز هست 

اگر هم خیلی عجله داشتید میتونید از داروخانه دامپزشکی محلول AD3E رو تهیه کنید و همراه محلول عناصر کمیاب که اسمشو فراموش کردم روزی یک سی سی در اب کبوتر بریزید و در اختیار کبوتر قرار دهید.داروی دیگه که میتونه موثر باشه محلول سلنیوم E هست که هم تزریقی داره هم خوراکی

امیدوارم موفق باشید

در بعضی مواقع کبوتر نر هیچ مشکلی ندارد وکاملا نطفه قویی دارد ولی کبوتر ماده که تخم سالم هم میگزارد ولی دچار عفونت تخم دان شده یا رحم ان دارای عفونت است

و اسپرم ها به تخم نمیرسند

در درمان این مودرد اول باید از سالم بودن نر خیال ما راحت شود برای این کار ابتدا نر را با یک ماده دیگر جفت میکنیم اگر تخم نطفه دار داد نر سالم و ماده را درمان میکنیم در غیر این صورت که نر مشکل دارد.

برای درمان عفونت ماده قرص سفکسیم 400 گرفته و 1/4 ان را داخل اب حل کرده و تا 5 روز به کبوتر میدهیم بعد چند روز تقویت کرده و دوباره جفت میکنیم

در پست جدیدی علت های بی نطفه بودن تخم توضیح داده شد


لینک کانال کبوتر گوشی :iranpigeon_meaty@

نظرات  (۱۱)

من دو تا کبوتر دارم که،،  تخم میگذارند ولی تخم ها جوجه نمیشن نمیدونم چرا الان یه 9ماهی دارمشون ولی یک جفت جوجه هم ندادن😩😩😩😩😩😩😩😩کبوترای بیچاری 
من دو تا کبوتر دارم ۴ تا تخم می گذارند اما جوجه نمی شه چراااااااااااااااا
پاسخ:
هردو کبوتر ماده هستن هر جفت کبوتر در هر دوره ۱۰ روزه دو عدد تخم میزاره دوتا نر بگیرید جفت کنید

سلام کفترنر من با سه تا ماده عوض کردم هنوزتخمش جوجه نکرده مادشم باکفتردیگه جف بوده جوجه داده ولی بااین کفترنداده میشه درمانشولطفا بگین

من‌کبوتر‌خوبی‌دارم‌که‌سنش‌یه‌کمی‌بالاست‌لطفا بهم‌بگید‌‌که‌از‌چه‌داروی‌براش‌استفاده‌کنم

من‌کبوتر‌خوبی‌دارم‌که‌سنش‌یه‌کمی‌بالاست‌لطفا بهم‌بگید‌‌که‌از‌چه‌داروی‌براش‌استفاده‌کنم تا جوجه‌کنه لطفا’👃👃👃👃👃

من‌کبوتر‌نر‌خوبی‌دارم‌که‌سنش‌یه‌کمی‌بالاست‌لطفا بهم‌بگید‌‌که‌از‌چه‌داروی‌براش‌استفاده‌کنم تا جوجه‌کنه لطفا’👃👃👃👃👃

سلام من  من کبوتر ها تخم میکنند یکی جوجه میشه بهشون ویتامین eهم دادام ولی تاثیری نکرد لطفلا کمکم کنید

دوستان کفتروقتی هم نژادنباشن اینجور بامشگل مواجه میشید بعدسعی کنیدتو جفت کردن کفتر بالفرض جوجه همون کفتروجفت نکنید باباباش یا مامانش

سلام دوستان من یک عدد ماده کبوتر دارم تخم نمیکنه با نرش جفت گیری می‌کنه اما تخم نمیکنه تخم اصلا درست نمیشه که بکنه لطفاً راهنمایی کنید 

سلام من یه جفت کبوتر دارم دوتا که تخم میزاره یکیش فقط نطفه داره برای چیه

باسلام،،من یه کبوتر دارم بار اول که جفت کردم دوتا تخمش جوجه شدن بعداز اون جفت جوجه هرچی تخم میزاره تخماش جوجه نمیشه،باید چ دارویی بهش بدم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی