پرورش کبوتران گوشتی

اموزش مشاوره خرید و فروش کبوتر گوشتی و گوشت کبوتر
http://help.blog.ir/1390/5/16/template-codes#tag_follow_box

پرورش کبوتران گوشتی

اموزش مشاوره خرید و فروش کبوتر گوشتی و گوشت کبوتر

پرورش کبوتران گوشتی

طرز تهیه گل شور

پنجشنبه, ۷ دی ۱۳۹۶، ۰۶:۵۰ ب.ظ

طرز تهیه گل شور


 ابتدا خاک رس را خوب الک ریز کنید و دانه های درشت را جدا کنید و سپس مقداری آب به آن درون یک تشت اضافه نمائید و خوب ورز دهید تا بصورت خمیری در آید بعد این خمیر را بگذارید تا روز بعد بماند و روز بعد دوباره قدری آب اضافه نموده و خوب ورز دهید تا باز خمیری شود و بگذارید بماند تا روز سوم . این عمل باعث می شود آب خوب به خورد خاک نفوذ نموده و اشباء کامل شود و در ضمن گل شور شما دیگر ترک نخورده و همیشه حالت پاستیلی و نیمه نرم خواهد داشت.


 در روز سوم به میزان یک چهارم خاک رسی که در تشت ریختیم نمک ید دار و یک پنجم خاک هم کف دریا بصورت پودر از عطاری بگیرید مخلوط کرده و خوب هم بزنید حالا مقدار یک هشتم این مخلوط هم ماسه ریز رودخانه ای همراه با صدف حسابی خورد شده به مخلوط بیافزائید و آب تا اندازه ای اضافه کنید که خیلی شل نشود و خوب ورز دهید ... 


حالا گل را به شکل مورد نظر در یک یا چند ظرف بگذارید و به شکل کله قندی در آوردید و با انگشت یا یک چوب قدری داخلش را گود کنید و بگذارید در آفتاب خوب خشک شود ... و این حفره ایجاد شده برای این است که بعدا" آب را دور گل و داخل حفره بریزید و براحتی خیس بخورد .


هیچوقت درون گل شور، کلسیم ، ویتامین و دانه و هیچ افزودنی فساد پذیردیگر نریزید . حتی گاهی دیده شده که بعضی دوستان پوست تخم مرغ خشک شده را ریز ریزیا پودر کرده و مخلوط می کنند که این امر باعث می شود کلسیم بدن حیوان زیاد شده و در نتیجه پوسته تخم هم ضخیم تر و سختتر می شود و دیده شده جوجه ها نمی توانند با نوک تخم را بشکنند و در نتیجه خفه خواهند شد .


 نکته : عاملی که پرنده را برای خوردن گل ترغیب می کند عنصر کمیاب سلنیوم است که حیوان بصورت غریزی می داند باعث ترمیم سلولهای آسیب دیده و همچنین باعث دیر فرسوده شدن بافتها و سلولهای بدن می شود و چون ما به آن نمک هم اضافه کرده ایم در نتیجه حیوان تشنه شده و آب هم می خورد و وقتی آب خورد بهتر می تواند قی کند و به جوجه ها دانه و آب مورد نیازشان را بدهد .

لینک کانال کبوتر گوشی :iranpigeon_meaty@

بر گرفته از کانال دکتر ارش نجفی


https://t.me/kabutarbartar


کپی برداری فقط با ذکر منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی