پرورش کبوتران گوشتی

اموزش مشاوره خرید و فروش کبوتر گوشتی و گوشت کبوتر
http://help.blog.ir/1390/5/16/template-codes#tag_follow_box

پرورش کبوتران گوشتی

اموزش مشاوره خرید و فروش کبوتر گوشتی و گوشت کبوتر

پرورش کبوتران گوشتی

1

روزهای سرد و برفی زمستان موجب شده تا بسیاری از پرندگان، عادات غذایی خوردن کرم و حشره را کنار بگذارند و از ته مانده های سفره مردم به عنوان مکمل های غذایی استفاده کنند تا بتوانند روزهای برفی زمستان را به سلامت سر کنند. 

 

زمستان فصل سختی برای پرندگان است چرا که غذا در این فصل برای پرندگان کمیاب است و این مساله می تواند موجب مرگ آنها شود.

 

از آنجا که بدن پرندگان طوری خلق شده که به گرما نیاز دارند ، آب و هوای سرد می تواند مشکل بزرگی برای پرندگان باشد؛ پرندگان باید با تغذیه مناسب ، چربی بدن خود را برای مقابله با سرما در حد مناسبی نگاه دارند.

 

در این روزهای سرد زمستانی ، بسیاری از حیوانات و به ویژه پرندگان برای یافتن غذا به سکونتگاه های انسان پناه می آورند و ما می توانیم با قرار دادن تکه های نان و باقیمانده سفره غذای خود در مکانی از حیاط ، بالکن یا معابر پرندگان را سیر کنیم.

 

این روزها، پرندگان زیادی به باغچه ها و حیاط خانه ها سر می زنند و از خرده های غذا یا ته مانده سفره که مردم برای آنها می ریزند، استفاده می کنند؛ می توانیم روزهای سرد زمستانی را به روزهای دانه پراکنی برای پرندگان تبدیل کنیم.

 

در دین مبین اسلام به مهربانی با حیوانات، سفارش زیادی شده است؛ هرچند حیوانات در اسلام مرتبه پایین تری از انسان دارند و انسان ، «اشرف مخلوقات» دانسته شده با این حال از مسلمانان خواسته شده که با حیوانات به ملایمت و مهربانی رفتار کنند و احادیث متعددی از مهربانی ائمه با حیوانات وجود دارد.

 

از سوی دیگر والدین می توانند با آموختن حس مهربانی نسبت به پرندگان به کودکان خود درس مهر و محبت را به صورت عملی بیاموزند؛ همچنین والدین می توانند با بیان مثال ها و داستان هایی از مهربانی و رفتار بزرگان و شخصیت های دینی با حیوانات و پرندگان ، کودکان را به مهربانی با پرندگان تشویق کنند.

 

غیر از تغذیه حیوانات حتی می توان جای مناسبی را به عنوان لانه آنان ساخت ؛ مهربانی حسی توام با توانگری و رضایت به زندگی ما می بخشد و امتیاز دیگر آن ارتقای سلامتی و طول عمر است؛ مهربانی خصیصه ای است که نه تنها بر خود بلکه بر اجتماع اطراف هم تاثیری مثبت خواهد داشت.

 

این روزها علاوه بر مشکل کمبود غذا برای پرندگان آلودگی هوا نیز باعث برخی مشکلات برای آنان می شود، پس اگر نمی توانیم مشکل آلودگی را برطرف کنیم حداقل با دادن غذا به پرندگان به آنها برای زنده ماندن فرصت دهیم.

 

و سخن آخر اینکه زمستان می تواند زمان بسیار خوبی برای غذا دادن به پرندگان و لذت بردن از آن باشد، پس از دوستان کوچک نگهداری کنید تا بهار از راه برسد. 


دوستان میتونن عکس های خود از غذا دادن به پرنده های وحشی بفرستن تا زیر همین پست به اسم خودشون نمایش داده بشه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۹
سید رضا میرداودی

پرندگان زمستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی